Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2015 15:18 - Форд Фокус - Практичния Спортсмен
Автор: mishobania Категория: Бизнес   
Прочетен: 353 Коментари: 0 Гласове:
0



Ford изминаха дълъг и труден път от годините, през които се твърдеше, че най-добрият Ford e продаденият до днес. Когато дишат във врата на Toyota по брой продажби на леки автомобили. Но както тогава, така и сега, Ford винаги са имали горещи оферти за своите делнични малолитражки. Нещо жизнено и игриво, с което да можеш да си поиграеш, когато ти се … доиграе  в автоморга . И да свършиш работа, когато … просто трябва да я свършиш.

Отвън

Ford Focus ST е безспорен хубавеляга. Лепи окото с 18 цолови графитени джанти (опция), присъствен спойлер върху багажника, спортни прагове, агресивни брони отпред и отзад, както и сдвоените накрайници на ауспусите в … изумителна петоъгълна форма. Това са фактическите разлики в екстериора между стандартен Focus и спортното ST изпълнение. Нищо изключително, но успешно преобразява делничната малолитражка в надъхан градски хеч. Освен в състезателно червено, тази кола може да бъде поръчана в кобалтово синьо или ярко жълто (злополучно наречено мандаринен крясък / tangerine scream).

Отвътре

Също като отвън – стандартен Focus с няколко секси екстри. Като седалките Recaro (опция) и турбометъра в горната част на таблото. Този уред всъщност събира индикаторите за температурата на антифриза, налягането на маслото и налягането в турбото, но истински голямо значение отдаваме единствено на (каква изненада)… турбото. Спортните седалки са чудесни и постигат перфектния баланс между странична опора, комфорт и удобство. Но ако природата или фитнес тренировките са те дарили с  по-широк гръб автоморги , със сигурност ще ги намериш за възтесни.

Една от готините джаджи в новия Focus ST е клапанът, който вкарва звука на двигателя директно в купето. В нормален режим на работа, този клапан е затворен и шофьорът и неговите пасажери получават достъп до доста тихо и комфортно пътуване. Но ако десния крак сгази педала на газта, клапанът се отваря и в купето нахлува турбо – грохот. Чудесно!

Динамиката

Произведеният в испанския град Валенсия Ford Focus ST получава 2 литровия EcoBoost мотор. Той е идентичен с този, който се инсталира в някои от щатските Ford Taurus, Explorer и Escape. В това си издание, Focus ST губи един цилиндър (старият Focus ST разчиташе на 5-цилиндров мотор от Volvo, новият ползва 4-цилиндров агрегат), но пък печели тяга, мощност и икономичност. Всъщност, сензацията се крие не толкова в 250-те к.с., които двигателят може да произведе, а в тягата – максималният въртящ момент е 339 Нм. И те са достъпни в диапазона между 2 и 4 хил. об./мин. Практически, това означава, че ако искаш да тръгнеш нормално при малко по-прашна или мокра настилка, не можеш да го направиш без гумите да направят леко превъртане. Упс, извинете – беше без да искам, просто колата е такава…

Това се дължи до голяма степен на двата независими един от друг разпределителни вала, всеки от които вариативно отваря и затваря клапаните в търсене на оптималните работни режими. Във Ford наричат тази технология Ti-VCT, към нея добавят и директно впръскване на горивото в цилиндрите (по-ефективно изгаряне и повече мощност), интеркулер (за оптимална температура на нагнетения въздух), както и вече споменатото турбо (още повече мощност). Компресорът е с overboost функция, което означава, че в рамките на няколко секунди може да добави още мъничко мощност, за която знаем – никога не е излишна. Това е сигнал към всички тунинг фенове, че във Focus ST има неизползван потенциал.

Зад волана

При делнична употреба, новият Ford Focus ST се държи повече от прилично. Не е свръх нервен, нито рязък, лесно е да свикнеш с него. Но истинската магия на тази кола се разкрива в завоите. И тя се състои в семплия факт, че новият Focus ST няма поведението на кола с предно предаване. Каквато всъщност е!

Практически това означава, че (почти) можеш да дрифтираш с нея, можеш да забравиш и за (почти) задължителното недозавиване при колите с преден двигателен мост. Как става това? Основният виновник е т.нар. Torque Vectoring Control – това е система, която в завоя изпраща повече мощност към колелото, което има повече сцепление (външното към завоя). Ако влезеш бързо в кривата и натиснеш смело газта, колата няма да продължи направо, както предвижда комбинацията от физични и механични закони при този тип автомобили. Напротив, усещането е като за законтряне около центъра на колата, предния мост влиза още по-остро в завоя, а задния сякаш леко се мести навън. Не е като при 4х4 машини, не е като кола с предно предаване, още по-малко като такава със заден двигателен мост. Но е страшно ефективно. И забавно!

Пуристите ще кажат, че тъй като не може да бъде изключена (за разлика от ESP напр.), eTVC системата ограничава естественото поведение на автомобила. Но нека не забравяме, че това не е брутално спортна кола. Тя е много бърз градски хеч, който НЕ иска да те убие в първия завой.

Ефективността

Както винаги, каталожните данни за разхода на гориво са доволно смели. Декларираният градски разход от 9,9 л./100 км. е трудно постижим. Като коректна цифра ще посочим стойност от около 12 л./100 и по-малко. В зависимост от персоналния стил на шофиране и по-скоро дали той изисква турбо работа. Тогава моментният разход подскача съществено. Цифрите за извънградски и смесен цикъл са съответно 5,6 л./100 и 7,2 л./100 км. Факт е, че тази кола може да постигне среден разход под 8 л./100 км. Също така е факт, че е по-вероятно той да бъде около и над 10-те литра.

Хубавото

На първо място е цената. Това е най-достъпният горещ хеч в този клас. Можете да го притежавате за по-малко от 50 хил. лв. с ДДС. Всички други предложения, като VW Golf GTi, Opel Astra OPC и Renault Megane RS са доста по-скъпи. На второ е неговата съвместимост с градската среда, където ще бъде използван най-често. Макар и спортна кола, тя все още е комфортна, удобна и практична. Плюс това, можете да я притежавате с комби каросерия с авточасти. Да, точно така – спортно комби!

Лошото

Recaro седалките могат да са неудобни за по-едри пасажери. Не е налична в каросерия с 2 врати. Но новия Focus като цяло не е наличен в тази форма.

Става или не?

Бихме ли платили 50К в левове за този автомобил? Бихме ли дали още малко за някои екстри като джанти и седалки? Категорично ДА! Все пак толкова струва един добре екипиран хеч или седан от по-големия сегмент. А в този има интрига. И то каква!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mishobania
Категория: Бизнес
Прочетен: 51789
Постинги: 140
Коментари: 0
Гласове: 4
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930