Духът от тази бутилка беше пуснат публично от Стоян Желев, председател на Асоциацията на автомобилните представители (ААП). Той цитира данни на икономическото министерство, според които между 35 и 40% от продадените нови коли в България всъщност са заминали за дилъри от други държави. В резултат на това, от ААП изпратиха съобщение до всички медии, от което става ясно, че няма да се публикува статистика за продажбите на нови автомобили. Просто защото тази статистика не отразява пазарната реалност.
Факт е, че заради ниската покупателна способност у нас българските дилъри успяват да договорят много добри цени за части за мотори от производителите на автомобили. Също така е факт, че при стагниран пазар е много по-лесно (и удобно) да препродадеш на колегите от чужбина, които получават техните коли на доста по-висока цена. Макар и с по-ниска печалба, търговията е жива и оборотът си върви. Хиляди адмирации към позицията на автомобилните дилъри в България за честна и ясна статистика.
Но тези адмирации няма да са искрени ако не добавим и няколко ключови въпроса. А те са:
Без да отговори на тези въпроси, браншът е в позиция: „Има нещо гнило с данните”, но не искаме да кажем откъде се носи неприятната миризма. Не е … истинско. След А е добре да кажеш и БТагове: